بزرگترین وبلاگ تخصصی ماهیان آکواریومی


طول آکواریوم

 

تعین طول آکواریوم نیازمند دانش و تجربه است .به طور کلی حداقل طول آکواریوم باید حدود40 سانتی متر باشد .چنین آکواریومی برای پرورش و نگهداری یک جفت ماهی و یا گروهی از ماهیان بسیار کوچک مناسب است . در ضمن دفت کنید که نباید بیش از ظرفیت آکواریوم در آن ماهی نگه داری کنیم . زیرا تراکم بیش از حد تاثیرات منفی بر ماهی ها و رفتار آن ها های خواهد گذاشت .

برای تعین طول آکواریوم باید مقدار فضای مناسب برای شنا و یا مقدار فضایی را که هر ماهی به آن نیاز دارد مد نطر قرار داد.

در صورتی که آکواریوم مود برای نگه داری ماهی های کوچک بیش از حد بزرگ باشد شما میتوانید انواع بیش تری از ماهی را در آن نگه داری نمایید و برای زیباتر کردن آکواریوم از دکور های مناسب استفاده کنید .قاعده و روش کلی بای افرادی که در نگه داری ماهی ها تازه کار هستند . بر این اصل استوار است که در هر ده لیتر آب برای دو تا سه ماهی 4 سانتی متری و یا یک لیتر آب برای یک سانتی متر طول ماهی باید مد نظر گرفته شود.

البته دقت کنید این یک اصل غیر قابل تغییر نیست.

نويسنده: Pardis | تاريخ: پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

تغذیه ماهی ها

تغذیه ماهی ها

ماهی ها از نظر تغذیه به 3 گروه تقسیم می شوند:

-ماهی های گیاه خوار

-ماهای های گوشت خوار

-ماهی های همه چیز خوار

ذکر این نکته ضروری به نظر میرسد که تقریبا اکثریت ماهی ها گوشتخوار به حساب می آیند اما درصد استفاده از غذا های دیگر مانند غذاهای گیاهی برای آن ها متفاوت است.

برای نمونه ماهی ایکار مقدار غذای گیاهی کمتری نیاز دارد و ماهی طلایی یا ماهی های زنده زا و گربه ماهی غذاهای گیاهی بیشتری مصرف می کنند.

انواع غذا های آکواریوم عبارتند از:

1-غذاهای خشک و آماده

2-غذاهای زنده

3-غذاهای منجمد

3-غذاهای گیاهی

نويسنده: Pardis | تاريخ: پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |